Mala galerija Banke Slovenije

O razstavi

Slike velikih dimenzij, priljubljen medij visokega modernizma, imajo monumentalnost in skorajda hipnotičen učinek na gledalca. Vendar namesto psevdoreligioznega občudovanja Hartmanova slikarska serija, katere tri diptihe predstavljamo na razstavi White Bronco, veleva precej bolj minuciozno pozornost. Že prvi pogled na stene Male galerije kaže neko ireverenco glede izbora motivov, drugi pa neverjetno preciznost tehnične eksekucije.
Na slikarski seriji White Bronco namreč zelo hitro prepoznamo grafične podobe kot neposredne predloge – očesu poznavalca namreč zelo hitro zasveti poudarjeno avtorska tipografija ljubljanske Cukrarne –, hkrati pa na nas dezorientira »neslikarska« izvedba teh veličastnih slikarskih platen. Filigransko preslikavo, prenos v slikarski medij, Hartman opravi tako, da sledi tiskarskemu učinku: vsako barvno ploskev nanese v enem sloju, brez sleherne pastoznosti in slikarske globine, zavestno se izogibajoč kakršnemu koli slikarskemu učinku. Ta neverjetna tehnična, slikarska in »metjejska« zahtevnost je paradoksno namenjena temu, da porodi svoje nasprotje, nonšalantno luminoznost, prosojnost tiskovnega materiala. Vendar prav ta ploskovitost je to, kar Hartmanove slike – spet paradoksno – navda z globino, in sicer tisto konceptualno, saj odpira temeljne semiološke probleme narave znaka. Zdi se, da celotna serija White Bronco vnovič opozarja na miselni proces, ki jo poganja iz ozadja. Nanj v diptihih Magnolia in World Pool Ball Association opozarja tudi zavestno vstavljena »napaka«, tiskarski zamik, ki v svoji slikarski povečavi postane označevalec s samolastno zmožnostjo komunikacije.

Hartmanov nonšalantni, a taktični sampling na stenah Male galerije razprostre širok nabor prepoznavnih slogov, od hiperrealizma do op arta, v gesti njihove pomenske nevtralizacije, katere osrednja intenca je izpostaviti slikarsko polje kot šahovsko tablo, na kateri drsenje po ploskvi implicira daljnosežne konceptualne konfrontacije med podobo, znakom in pomenom.

 

Produkcija: Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
Mentor: doc. dr. Tomo Stanič
Kurator MGBS: Vladimir Vidmar

 

Povezano


Galerija je odprta od torka do sobote med 11.00 in 19.00 uro.

Če želite prejemati novice MGBS, se lahko prijavite tukaj.