
Varovanje zasebnosti
Splošna izjava o varovanju zasebnosti v Banki Slovenije
(Zadnja posodobitev: 3. 12. 2024)
S to izjavo Banka Slovenije kot upravljavec osebnih podatkov pojasnjuje, kako obdeluje osebne podatke posameznikov, ki jih pridobi od subjektov, ki:
so uporabniki storitev, ki jih za stranke izvaja Banka Slovenije,
na podlagi pogodbe zagotavljajo Banki Slovenije dobavo blaga, gradenj ali storitev,
so subjekti nadzora ali drugi zavezanci, v zvezi z katerimi Banka Slovenije na podlagi veljavnih predpisov izvaja pristojnosti in pooblastila kot nosilec javnih pooblastil,
na drugi podlagi posredujejo Banki Slovenije osebne podatke posameznikov (npr. vprašanja in pritožbe, ki jih subjekti naslovijo na Banko Slovenije, prijava na prosta delovna mesta, udeležba na sestanku ipd.).
(v nadaljevanju: nasprotna stranka)
Osebni podatki posameznikov so podatki, ki omogočajo neposredno ali posredno identifikacijo posameznika oziroma so povezani z določenim ali določljivim posameznikom. Banka Slovenije pri obdelavi osebnih podatkov skrbi za varovanje zasebnosti posameznikov ter se zavezuje, da bo obdelava osebnih podatkov potekala skladno s praksami poštenega informiranja in veljavnimi predpisi s področja varstva osebnih podatkov, zlasti z Uredbo (EU) 2016/679 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2).
Banka Slovenije praviloma ne zbira in ne obdeluje posebnih vrst osebnih podatkov iz 9. člena Splošne uredbe (tj. podatkov, ki razkrivajo rasno ali etnično poreklo, politično mnenje, versko ali filozofsko prepričanje ali članstvo v sindikatu, in obdelava genetskih podatkov, biometričnih podatkov za namene edinstvene identifikacije posameznika, podatkov v zvezi z zdravjem ali podatkov v zvezi s posameznikovim spolnim življenjem ali spolno usmerjenostjo).
Prosimo, da nam teh podatkov ne posredujete, razen če Banka Slovenije v posameznem primeru to izrecno pisno zahteva (npr. biometrični podatki za namene edinstvene identifikacije posameznika).
Viri informacij
Banka Slovenije lahko pridobi osebne podatke, če nam te podatke posreduje:
nasprotna stranka o posameznikih, ki so povezani z njo (npr. njeni zaposleni, člani upravljalnih organov, delničarji, zunanji pogodbenih sodelavci, ipd.),
sodišče in drug javni organ ali nosilec javnih pooblastil pri izvrševanju svojih zakonskih obveznosti oziroma javnih pooblastil in pristojnosti na podlagi zakona, vključno z zahtevami za predložitev informacij, opravljanjem izvršb in drugih uradnih dejanj,
sam posameznik, na katerega se podatki nanašajo,
prijavitelj v okviru poizvedbe ali prijave kršitev, ki jo naslovi na Banko Slovenije,
druga oseba na podlagi zahteve Banke Slovenije, kadar zakon določa, da Banka Slovenije pridobi podatek, ali ji določeni upravljavci na lastno pobudo posredujejo podatek,
iz javno dostopnih baz podatkov in iz javnih objav informacij, ki jih zagotavlja posameznik, nasprotna stranka ali tretja oseba ali so sicer drugače javno dostopni, če je za obdelavo takšnih podatkov podana ustrezna pravna podlaga.
Uporaba osebnih podatkov
Banka Slovenije obdeluje osebne podatke posameznikov, ki so povezani z nasprotno stranko zlasti, vendar ne izključno:
da zagotavlja obdelavo osebnih podatkov za namene izpolnjevanja obveznosti, ki jih Banki Slovenije nalagajo predpisi (npr. davčni predpisi, predpisi na področju zaposlovanja, predpisi o upravnem postopku in poslovanju, itd.),
da preveri upravičenost (identiteto) podpisnikov in avtentičnost podpisov na listinah, ki jih Banka Slovenije izmenjuje z nasprotno stranko,
da komunicira s pooblaščenimi predstavniki nasprotne stranke pri sklepanju ali izvajanju pogodbe o opravljanju storitev ali dobavi blaga oziroma v zvezi z izvajanjem svojih pristojnosti,
da odgovarja na poizvedbe in zahteve v zvezi s sklepanjem ali izvajanjem pogodb o opravljanju storitev ali dobavi blaga oziroma v zvezi z izvajanjem svojih pristojnosti, ki jih na Banko Slovenije naslovijo pristojni organi,
da nasprotno stranko informira o novostih in spremembah v zvezi s storitvami oziroma pristojnostmi, ki jih izvaja Banka Slovenije,
da izvaja kontrole in revizijo svojega poslovanja v zvezi z opravljanjem storitev, dobavo blaga ali izvajanjem pristojnosti, z namenom, da zagotavlja skladnost s pogodbenimi in zakonskimi zahtevami, ki zavezujejo Banko Slovenije ter načrtuje ukrepe za obvladovanje tveganj,
da izvaja analize in načrtuje izboljšave oziroma spremembe v zvezi s svojim poslovanjem oziroma izvajanjem pristojnosti.
Razkritje podatkov
Osebne podatke lahko Banka Slovenije v naslednjih omejenih in nujnih okoliščinah razkrije/posreduje za zakonite namene:
podizvajalcem, ponudnikom in dobaviteljem, ki v našem imenu izvajajo storitve za zakonite namene;
drugim prejemnikom, če to od nas zahteva veljavna zakonodaja ali odredba sodišča;
kateremu koli prejemniku na podlagi soglasja posameznika, ali
kateremu koli prejemniku, kadar je to utemeljeno nujno, tako kot v primeru življenjske ogroženosti.
V primeru prenosov osebnih podatkov v tretje države ali mednarodne organizacije, je Banka Slovenije zavezana k varovanju zasebnosti in zaupnosti osebnih podatkov, ko se ti prenesejo. Banka Slovenije je kot centralna banka del Evropskega sistema centralnih bank1, zato lahko osebne podatke, ki se obdelujejo v zvezi z izvajanjem nalog Evrosistema, prenese tudi drugim centralnim bankam in nadzornim organom v državah Evrosistema, kadar je to nujno za izvajanje nalog Banke Slovenije kot članice tega sistema na podlagi Pogodbe o delovanju EU, Statuta ESCB in ECB ali Zakona o Banki Slovenije. Pri takih prenosih bomo zagotovili ustrezno zaščito osebnih podatkov.
Zavarovanje podatkov
Banka Slovenije izvaja varnostne ukrepe za zaščito osebnih podatkov pred izgubo, zlorabo ter nepooblaščenim dostopom, razkritjem, spreminjanjem in uničenjem. Sprejeti so bili ustrezni tehnični in organizacijski ukrepi za zaščito informacijskih sistemov, v katerih se hranijo osebni podatki. Naši zaposleni, ki rokujejo z osebnimi podatki, so zavezani k varovanju zaupnosti osebnih podatkov, vzpostavljeni pa so tudi mehanizmi za ugotavljanje in sankcioniranje morebitnih kršitev.
Banka Slovenije pri izbiri ponudnikov storitev, ki vključujejo obdelavo osebnih podatkov v imenu Banke Slovenije, izvede ustrezen skrbni pregled ter zahteva, da se pri pogodbenem izvajalcu vzdržujejo ustrezni tehnični in organizacijsko varnostni ukrepi za zaščito podatkov.
Če poznate kakršenkoli razlog, zaradi katerega menite, da je varnost obdelave osebnih podatkov v Banki Slovenije ogrožena, prosimo, da nas o teh razlogih nemudoma obvestite (kontaktni podatki so navedeni v nadaljevanju v rubriki KONTAKTIRAJTE NAS).
Hramba podatkov
Osebni podatki se hranijo v obliki, ki dopušča identifikacijo posameznikov, na katere se nanašajo osebni podatki, le toliko časa, kot je določeno z veljavnimi predpisi, ki zavezujejo Banko Slovenije, ali kolikor je potrebno za namene, za katere se osebni podatki obdelujejo.
Pri določanju trajanja hrambe osebnih podatkov Banka Slovenije upošteva naslednja merila:
trajanje pogodbenega ali drugega razmerja med Banko Slovenije in nasprotno stranko oziroma posameznikom,
obdobje, v katerem je mogoče uveljavljati pravna sredstva v zvezi z okoliščinami, ki zadevajo konkretno pravno razmerje z Banko Slovenije,
zakonske zahteve glede hrambe določenih podatkov, vključno z zahtevami glede določitve in hrambe arhivskega gradiva.
Pravice posameznikov
Če želi posameznik uveljavljati pravico do seznanitve z lastnimi osebnimi podatki, pravico do popravka ali izbrisa (pozabe), pravico do omejitve obdelave ali pravico do pravico do prenosa podatkov k drugemu upravljavcu, ki jih posamezniku zagotavlja Splošna uredba, se lahko s svojo zahtevo oziroma vprašanji obrne na Banko Slovenje (na način, kot je določeno v poglavju KONTAKTIRAJTE NAS).
Pri obravnavi zahteve oziroma vprašanja, ki zadeva osebne podatke določenega posameznika, bomo od posameznika zahtevali dokazila o njegovi identiteti oziroma upravičenosti za uveljavljanje predmetnega zahtevka.
KONTAKTIRAJTE NAS
Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, 1505 Ljubljana, je upravljavec osebnih podatkov, ki obdeluje osebne podatke posameznikov skladno s to izjavo.
Če imate v zvezi z obdelavo osebnih podatkov v Banki Slovenije kakršna koli vprašanja ali mislite, da se vaši osebni podatki ne obravnavajo v skladu z veljavno zakonodajo in s to izjavo, se lahko obrnete na pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov v Banki Slovenije:
po navadni pošti, na naslov Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, 1505 Ljubljana, s pripisom "Za pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov" ali
po elektronski pošti na naslov: [email protected].
V primeru, če nasprotujete določeni obdelavi svojih osebnih podatkov, si bo Banka Slovenije prizadevala za razumno rešitev, v dogovoru s posameznikom.
Ne glede na to pa lahko posameznik, ki meni, da Banka Slovenije nezakonito obdeluje njegove osebne podatke, vloži pritožbo pri nadzornem organu: Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije. Pritožbo lahko pošljete po elektronski pošti na naslov [email protected], oz. po navadni pošti na naslov: Republika Slovenija, Informacijski pooblaščenec, Dunajska cesta 22, 1000 Ljubljana.
Podrobnejše informacije o obdelavi osebnih podatkov v zvezi z posameznimi dejavnostmi in nalogami Banke Slovenije so dostopne v nadaljevanju: