
Za posameznike
Sistem SISBON omogoča medsebojno izmenjavo in obdelavo osebnih podatkov o posameznikih oziroma fizičnih osebah med člani sistema, ki so njegovi uporabniki in upravljavci zbirk osebnih podatkov svojih komitentov. Banka Slovenije je upravljavec sistema, ki zagotavlja njegovo pravilno in nemoteno delovanje, pravilnost in ažurnost podatkov pa zagotavljajo banke, hranilnice in druge pravne osebe – kreditodajalci.
Posameznik ima v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov (če ta pravica ni omejena s posebnim zakonom) med drugim pravico do seznanitve z lastnimi podatki in s tem do vpogleda v vse osebne podatke, ki se v SISBON nanašajo nanj, vključno s podatki o tem komu, kdaj, na kakšni pravni podlagi in za kakšen namen so bili posredovani ter kateri član jih je posredoval. Prav tako ima posameznik pravico zahtevati informacije o namenu obdelave in vrsti osebnih podatkov, ki se obdelujejo, ter vsa potrebna pojasnila v zvezi s tem in pojasnilo tehničnih oziroma logično-tehničnih postopkov odločanja, če se v zvezi z osebnimi podatki, ki se nanašajo nanj, izvaja avtomatizirano odločanje z obdelavo osebnih podatkov posameznika.
Če posameznik utemeljeno nasprotuje posameznim osebnim podatkom, ki se o njem izmenjujejo prek SISBON, lahko pisno zahteva njihov izbris, popravek ali omejitev obdelave pri članu, ki je upravljavec teh podatkov v smislu predpisov o varstvu osebnih podatkov ali pri upravljavcu.
Najpogostejša vprašanja
Posameznik se lahko seznani z lastnimi podatki na naslednje načine:
Z elektronskim dostopom do podatkov prek spletne ali mobilne aplikacije Moj SISBON, kjer so vam vaši podatki v SISBON na voljo takoj. Uporaba obeh aplikacij je brezplačna, dostop do podatkov je omogočen vse dni v letu.
Z naročilom elektronskega izpisa podatkov, kjer so vaši podatki na voljo predvidoma v roku enega delovnega dne po tem, ko bo član SISBON vašo zahtevo vnesel v sistem SISBON. V ta namen morate izpolniti obrazec »Zahteva posameznika za izpis osebnih podatkov iz SISBON« ter na njem označiti, da želite izpis prejeti v elektronski obliki prek namenske spletne strani. Zahtevo za izpis podatkov lahko oddate pri kateremkoli članu SISBON ali na vložišču Banke Slovenije (zahtevo je potrebno zaradi identifikacije vlagatelja podati osebno). Po vnosu in obdelavi zahteve za izpis podatkov, boste po elektronski pošti prejeli povezavo, prek katere lahko po prejemu SMS gesla prevzamete izpis podatkov. Prevzem podatkov je časovno omejen. Zaradi morebitnih tehničnih omejitev pri prevzemu datoteke na mobilnih napravah vam priporočamo, da prevzem izpisa naredite na računalniku, navodila za prevzem izpisa so vam na voljo tukaj.
Z naročilom izpisa v tiskani obliki po pošti, kjer boste prejeli priporočeno pisemsko pošiljko najkasneje v roku 15 dni od oddaje vaše zahteve. Obrazec »Zahteva posameznika za izpis osebnih podatkov iz SISBON« lahko oddate pri kateremkoli članu SISBON ali na vložišču Banke Slovenije. Posameznik lahko pooblasti drugo fizično ali pravno osebo, da pridobi njegove osebne podatke iz sistema SISBON. V ta namen mora posameznik izpolniti obrazec »SISBON – Pooblastilo«, pooblaščenec za vpogled pa še dodatni obrazec »Zahteva za izpis osebnih podatkov iz SISBON po tretji osebi s pooblastilom «. Pooblastiteljev podpis na pooblastilu mora biti overjen.
Posameznik lahko pravico do popravka podatkov v SISBON uveljavlja na naslednje načine:
Z elektronskim dostopom do podatkov prek spletne ali mobilne aplikacije Moj SISBON, kjer so vam vaši podatki v SISBON na voljo takoj. Uporaba obeh aplikacij je brezplačna, dostop do podatkov je omogočen vse dni v letu.
Z oddajo obrazca »Zahteva posameznika za popravek osebnih podatkov v SISBON«, ki ga osebno odda pri tistem članu, pri katerem je sklenil posel katerega podatkom nasprotuje. Posameznik lahko zahtevo za popravek podatkov odda tudi osebno na vložišču Banke Slovenije v času uradnih ur.
Dopolnitev, popravo ali izbris osebnih podatkov je dolžan član izvesti v desetih delovnih dneh od dneva, ko je prejel zahtevo in o tem obvestiti posameznika, ali ga v istem roku obvestiti o razlogih zaradi katerih tega ne bo storil. Če posameznik predloži zahtevo glede dopolnitve, popravka, blokiranja ali izbrisa podatkov Banki Slovenije, le-ta to zahtevo v treh delovnih dneh od prejema posreduje članu sistema, ki je posredoval sporen podatek v sistem. Član sistema najkasneje v desetih delovnih dneh od prejema zahteve posameznika obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne in v istem roku izvede popravek, če je zahteva utemeljena.
Če posameznik meni, da so mu kršene pravice v zvezi s to zahtevo, lahko zahteva sodno varstvo v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov.
Elektronski dostop do podatkov
Spletna aplikacija Moj SISBON
Moj SISBON je spletna aplikacija, ki posameznikom omogoča vpogled v podatke, ki so o njih zbrani v Sistemu izmenjave informacij o zadolženosti fizičnih oseb – SISBON. Dostop do podatkov v spletni aplikaciji je omogočen prek centralne storitve za spletno prijavo in elektronski podpis – SI-PASS, in sicer z uporabo sredstva elektronske identifikacije, ki se mu v skladu z Zakonom o elektronski identifikaciji in storitvah zaupanja priznava najmanj srednja raven zanesljivosti.
Spletna aplikacija Moj SISBON omogoča:
pregled lastnih podatkov,
brezplačen izpis podatkov v PDF-obliki,
pregled arhiva izpisov podatkov,
oddajo zahtevka za popravek podatkov,
pregled izvedenih vpogledov v podatke,
aktivacijo mobilne aplikacije Moj SISBON.
Spletna aplikacija deluje 24/7, vse dni v letu, njena uporaba pa je brezplačna.
Pred uporabo vam priporočamo, da si pogledate navodila za uporabo.
Mobilna aplikacija Moj SISBON
Mobilna aplikacija Moj SISBON posameznikom omogoča seznanitev z njihovimi podatki v SISBON kjerkoli in kadarkoli. Za dostop do podatkov mora posameznik na mobilno napravo namestiti mobilno aplikacijo (prenos aplikacije za Android ali iOS naprave) in jo aktivirati prek spletne aplikacije Moj SISBON.
Mobilna aplikacija Moj SISBON omogoča:
pregled lastnih podatkov,
izpis podatkov v PDF-obliki,
pregled izvedenih vpogledov v podatke,
oddajo zahtevka za popravek podatkov.
Uporabo mobilne aplikacije Moj SISBON je mogoče kadarkoli blokirati. Mobilna aplikacija deluje 24/7, vse dni v letu, njena uporaba je brezplačna.
Pred uporabo vam priporočamo, da si pogledate navodila za uporabo in Splošne pogoje uporabe mobilne aplikacije.
Podrobneje o temi