SISBIZ
Težave pri dostopu do spletnih aplikacij SISBIZ
Vse uporabnike spletnih aplikacij SISBIZ obveščamo, da v nekaterih primerih pri dostopu z digitalnimi potrdili na ključku ali kartici zaznavamo težave, povezane z oktobrskim varnostnim popravkom za Windows, kjer je bila uvedena sprememba v kriptografski infrastrukturi.
Popravka:
Windows 11: KB5066835 (14. oktober 2025)
Windows 10: KB5066791 (14. oktober 2025)
Microsoft je zaradi varnostne ranljivosti (CVE-2024-30098) uvedel zahtevo, da RSA-pametne kartice in USB-ključki uporabljajo Key Storage Provider (KSP) namesto starega Cryptographic Service Provider (CSP). To je povzročilo, da aplikacije in gonilniki, ki še uporabljajo CSP ), ne morejo več dostopati do zasebnega ključa. Simptom je neuspešno podpisovanje dokumentov ali neuspešna avtentikacija.
Težavo je potrebno odpraviti na ravni operacijskega sistema Windows ali programske opreme, ki podpira delovanje pametne kartice/ključka. Vsem uporabnikom, ki bi imeli omenjeno težavo zato predlagamo, da si poiščejo pomoč strokovnjaka, ki bo odpravil težavo na sistemu Windows, ali da nastalo težavo pri branju digitalnega potrdila rešujejo v sodelovanju s tehnično pomočjo izdajatelja digitalnega potrdila.
Za poslovne subjekte
Vsak poslovni subjekt ima pravico do vpogleda v podatke, ki se o njem vodijo v SISBIZ. Če pri tem zapisanim podatkom utemeljeno nasprotuje, lahko zahteva izbris, spremembo ali popravek podatkov.
Za uporabnike
Uporabniki sistema SISBIZ so kreditodajalci, ki ali posredujejo in vpogledujejo v podatke v sistemu (člani SISBIZ) ali pa kot zakonski upravičenci pridobivajo podatke v različnih uradnih postopkih (državni organi in nosilci javnih pooblasti, kot so sodišča, Finančna uprava Republike Slovenije in policija).
Vstop v spletno aplikacijo INFO SISBIZ
Vstop v spletno aplikacijo SISBIZ Urad
O SISBIZ
V SISBIZ se zbirajo in obdelujejo podatki, ki se nanašajo na zadolženost poslovnih subjektov. V Banki Slovenije kot upravljavec sistema zagotavljamo pravilno in nemoteno delovanje sistema SISBIZ. Kreditodajalci, ki posredujejo podatke v sistem, pa so odgovorni za njihovo pravilnost in ažurnost.