
Za poslovne subjekte
Sistem SISBIZ omogoča medsebojno izmenjavo in obdelavo podatkov o zadolženosti posameznega poslovnega subjekta za namene, ki jih določa prvi odstavek 21. člena ZCKR. Banka Slovenije kot upravljavec sistema zagotavlja njegovo pravilno in nemoteno delovanje, pravilnost in ažurnost podatkov pa zagotavljajo banke, hranilnice in druge pravne osebe – kreditodajalci.
Vsak poslovni subjekt ima pri tem dve osnovni pravici – pravico do seznanitve z lastnimi podatki v sistemu in pravico do popravka lastnih podatkov v sistemu.
Najpogostejša vprašanja
V skladu z ZCKR ima poslovni subjekt pravico do seznanitve z obdelavo lastnih podatkov v sistemu SISBIZ, vključno s podatki o tem, kateri član SISBIZ jih je v sistem posredoval.
Poslovni subjekt se lahko z lastnimi podatki seznani elektronsko prek spletne aplikacije Moj SISBIZ, kjer so mu podatki v SISBIZ na voljo takoj po izvedeni registraciji in plačilu dostopa.
Poslovni subjekt kot pooblastitelj lahko pooblasti drug poslovni subjekt, da pridobi njegove podatke o zadolženosti iz sistema SISBIZ. Za ta namen mora poslovni subjekt izpolniti pooblastilo, pooblastiteljev podpis na pooblastilu mora biti overjen.
Za uporabo spletne aplikacije Moj SISBIZ se plača nadomestilo v skladu z veljavno Tarifo Banke Slovenije.
Če poslovni subjekt utemeljeno nasprotuje posameznim podatkom, ki se o njem izmenjujejo prek sistema SISBIZ, lahko zahteva njihov izbris, spremembo ali popravek pri članu sistema, ki je poročal o spornih podatkih.
Pravico poslovni subjekt uveljavlja elektronsko prek spletne aplikacije Moj SISBIZ. V primeru vnosa zahteve za popravek podatkov prek aplikacije Moj SISBIZ se zahteva brez časovnega zamika avtomatsko preusmeri h konkretnemu članu v reševanje.
Poslovni subjekt lahko pravico do popravka uveljavlja tudi pisno pri članu sistema, in sicer z obrazcem, ki ga odda pri tistem članu sistema, ki je sporne podatke poročal v sistem SISBIZ.
Član sistema najpozneje v roku, ki ga določa ZCKR, poslovni subjekt obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne, na način, ki ga poslovni subjekt opredeli v zahtevi, in hkrati v istem roku izvede popravke v sistemu SISBIZ.
Elektronski dostop do podatkov
Spletna aplikacija Moj SISBIZ
Moj SISBIZ je spletna aplikacija, ki poslovnim subjektom omogoča vpogled v podatke, ki se o njih zbirajo in obdelujejo v sistemu SISBIZ.
Dostop do aplikacije Moj SISBIZ
Za vzpostavitev dostopa do spletne aplikacije Moj SISBIZ je treba:
Prek spletne aplikacije registrirati kvalificirano digitalno potrdilo (navodila za prijavo digitalnega potrdila) osebe, ki je pri poslovnem subjektu pooblaščena za dostop do Moj SISBIZ, in posredovati obrazec o prijavljenem kvalificiranem digitalnem potrdilu, in sicer skladno z navodili, ki jih prejemnik takoj samodejno prejme na svoj elektronski naslov (ki je vpisan v digitalnem potrdilu uporabnika).
Počakati na avtorizacijo kvalificiranega digitalnega potrdila, ki jo opravimo v Banki Slovenije po prejemu obrazca o prijavljenem kvalificiranem digitalnem potrdilu (o avtorizaciji je uporabnik obveščen prek e-pošte).
Vstopiti v aplikacijo Moj SISBIZ in v sklopu menijske izbire Predračuni naročiti ustrezen paket dostopa (predračun) ter ga plačati.
Po plačilu predračuna pridobi uporabnik dostop do vseh funkcionalnosti aplikacije Moj SISBIZ.
Spletna aplikacija Moj SISBIZ omogoča:
vpogled v lastne podatke poslovnega subjekta,
izpis lastnih podatkov v pdf-obliki (pojasnila k izpisu podatkov iz sistema SISBIZ so na voljo tukaj),
seznanitev z informacijo o vpogledih (kdo, kdaj in s kakšnim namenom je vpogledoval v podatke poslovnega subjekta),
oddajo zahteve za popravek podatkov.
Za uporabo spletne aplikacije Moj SISBIZ se plača nadomestilo v skladu z veljavno Tarifo Banke Slovenije.
Kontakt:
Vprašanja pošljite na elektronski naslov [email protected].