/
Prijava kršitev v bankah in drugih subjektih, ki jih nadzira Banka Slovenije
Background

Prijava kršitev v bankah in drugih subjektih, ki jih nadzira Banka Slovenije

Banka Slovenije je med drugim pristojna in odgovorna za izvajanje nadzora na področju izpolnjevanja bonitetnih zahtev in korporativnega upravljanja, preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma, opravljanja plačilnih storitev, varstva potrošnikov ter potrošniškega kreditiranja bank in hranilnic. Poleg informacij, povezanih z navedenimi področji, so pomembne tudi informacije, povezane s prevarami, zlorabami, etično spornimi in koruptivnimi dejanji, ki jih zagrešijo subjekti nadzora Banke Slovenije.

Banka Slovenije pri obravnavi prijave kršitve loči:

  • prijavo kršitev v bankah in drugih subjektih, ki jih nadzira Banka Slovenije na podlagi 269. člena Zakona o bančništvu (Uradni list RS, št. 92/21 in 123/21 – ZBNIP; v nadaljevanju: ZBan-3) in drugih predpisov z njene pristojnosti, ter

  • zunanjo prijavo kršitev na podlagi Zakona o zaščiti prijaviteljev (Uradni list RS, št. 16/23; v nadaljevanju: ZZPri).

Komu je namenjena prijava kršitev v bankah in drugih subjektih nadzora?

Postopek prijave kršitev v bankah in drugih subjektih, ki jih nadzira Banka Slovenije, je namenjen zlasti zaposlenim v bankah in drugih subjektih, ki jih nadzira Banka Slovenije, prijavo kršitev pa lahko podajo tudi druge osebe, ki razpolagajo z informacijami o morebitnih kršitvah veljavnih predpisov v zvezi z izvajanjem finančnih storitev ali izpolnjevanjem bonitetnih zahtev.  

Vsak posameznik lahko s prijavo kršitev in posredovanjem relevantnih informacij Banki Slovenije prispeva k učinkovitejšemu nadzoru bank in drugih subjektov nadzora. Prejeta prijava kršitve je za Banko Slovenije pomemben dodaten vir informacij za izvajanje njenih nadzorniških pooblastil.

Če kot uporabnik finančnih storitev menite, da je banka ali drug subjekt nadzora pri poslovanju z vami kršil veljavne predpise in hkrati želite vsebinski odgovor v zvezi z vašim konkretnim primerom, izberite postopek Pritožbe uporabnikov finančnih storitev.
 

Prijava kršitev po Zakonu o zaščiti prijaviteljev (zunanja prijava)

Zunanja prijava je namenjena prijavi kršitve, za katero je prijavitelj izvedel v svojem delovnem okolju pri subjektu, ki ga v skladu s svojimi pristojnostmi in nalogami nadzira Banka Slovenije.

Banka Slovenije v skladu s svojimi pristojnostmi obravnava zunanjo prijavo prijavitelja po ZZPri le, če prijavitelj v prijavi izrecno navede, da obstaja tveganje povračilnih ukrepov in da potrebuje zaščito kot prijavitelj po tem zakonu. Zaščita prijaviteljev velja za prijavljene kršitve, ki še trajajo oziroma so se zgodile ali prenehale pred manj kot dvema letoma.

Komu je namenjena zunanja prijava?

Zunanja prijava v skladu z ZZPri je namenjena le prijavi kršitev predpisov, za katere so posamezniki izvedeli v delovnem okolju, in jo tako lahko poda le posameznik, ki je ali je bil v delovnem ali podobnem razmerju pri subjektu nadzora, ki ga v skladu s svojimi pristojnostmi nadzira Banka Slovenije, ter je predhodno pri tem subjektu podal notranjo prijavo, oz. če notranja pot za prijavo, kot jo predvideva ZZPri, ni vzpostavljena, če notranje prijave ne bi bilo mogoče učinkovito obravnavati ali če posameznik meni, da v primeru notranje prijave obstaja tveganje povračilnih ukrepov.

Kako lahko oddam prijavo kršitve?

Prijavo kršitve lahko oddate po navadni pošti, po elektronski pošti, z uporabo elektronskega obrazca ali po telefonu. V vseh primerih lahko prijavo podate tudi anonimno.

Z uporabo elektronskega obrazca:
Ob oddaji prijave z uporabo elektronskega obrazca boste prejeli enkratno geslo, ki ga skrbno shranite. S pomočjo tega gesla lahko pozneje dopolnite prijavo.

Oddaj elektronsko prijavo

Z elektronsko pošto na naslov: [email protected]
Prosimo, upoštevajte, da narava elektronske pošte ne omogoča posebne zaščite pred vpogledi tretjih oseb.

Z navadno pošto na naslov:
Banka Slovenije
Nadzor bančnega poslovanja – Prijava zunanje kršitve – ne odpiraj
Slovenska cesta 35
1505 Ljubljana
(OSEBNO)

Po telefonu (v primeru prijave po ZZPri):
po predhodni najavi prek elektronske pošte na naslov: [email protected] (pogovor se lahko snema).

Če boste prijavo kršitve poslali po navadni pošti, si shranite datum oddaje pošiljke, vsebino prijave kršitve in naziv banke ali subjekta, na katero se kršitev nanaša. Te informacije bodo služile za morebitno dopolnitev prijave kršitve ali za povratno komunikacijo.

Kontaktni podatki pooblaščene osebe za prijavo kršitev (uradne osebe za zunanjo prijavo po ZZPri)

Mitja Bukovec
[email protected]

Določila o zaščiti identitete prijavitelja in druge pomembne informacije o sistemu obveščanja o kršitvah