/
Ekonomski odnosi Slovenije s tujino, september 2025
Background

Ekonomski odnosi Slovenije s tujino, september 2025

Kazalo vsebine

1Uvod

Publikacija Ekonomski odnosi s tujino izhaja mesečno. Vsebuje statistične podatke in opis stanja mednarodnih naložb, zunanjega dolga ter osnovnih gibanj v plačilni bilanci. Podatki so dosegljivi tudi v obliki podatkovnih serij: https://px.bsi.si/pxweb/sl/serije_slo/ pod razdelkom Ekonomski odnosi s tujino.

2Plačilna bilanca

2.1Plačilna bilanca – tekoči račun

Septembra 2025 je tekoči račun plačilne bilance izkazoval 0,4 mrd EUR presežka, kar je za 0,2 mrd EUR več kot v istem mesecu leta 2024. K skupnemu presežku je največ prispevala storitvena menjava, ki je dosegla 0,5 mrd EUR, medtem ko je bil presežek blagovne menjave precej skromnejši, le 59 mio EUR. Salda primarnih in sekundarnih dohodkov sta bila negativna in sta skupno zmanjšala celotni presežek tekočega računa za 0,1 mrd EUR.

V prvih devetih mesecih 2025 je tekoči račun plačilne bilance izkazoval presežek v znesku 2,4 mrd EUR in je ostal na enaki ravni kot v prvih devetih mesecih 2024. Presežek blaga se je zmanjšal nekoliko manj (za 0,1 mrd EUR), kot se je povečal presežek storitev (za 0,2 mrd EUR). Skupni primanjkljaj primarnih in sekundarnih dohodkov je ostal na podobni ravni kot v primerjalnem obdobju 2024. Pri tem je bilo povečanje primanjkljaja sekundarnih dohodkov za 0,4 mrd EUR skoraj v celoti pokrito z zmanjšanjem primanjkljaja primarnih dohodkov.

V zadnjih 12 mesecih je tekoči račun plačilne bilance izkazoval presežek v znesku 3,1 mrd EUR, k čemur je ponovno največ prispeval presežek v storitveni menjavi.

Blagovna menjava

Septembra 2025 je presežek blagovne menjave znašal 59 mio EUR, kar je enako kot v septembru 2024. Izvoz in uvoz sta se septembra 2025 povečala enako, in sicer oba za 1,9 %.

V prvih devetih mesecih 2025 je saldo blagovne menjave izkazoval 0,3 mrd EUR presežka, ki se je zmanjšal za 0,1 mrd EUR glede na enako obdobje 2024. Izvoz blaga se je povečal za 0,2 %, uvoz pa za 0,6 %. Pokritost uvoza z izvozom je znašala 101 %.

Blagovna menjava z EU, ki predstavlja okoli tri četrtine tokov izvoza in uvoza, je dosegla v prvih devetih mesecih 2025 primanjkljaj v znesku 0,5 mrd EUR, podobne ravni kot v prvih devetih mesecih leta 2024. Izvoz v države članice EU je v devetih mesecih 2025 predstavljal 75,2 % celotnega izvoza in se je v primerjavi z enakim obdobjem predhodnega leta povečal za 0,6 % oz. 0,1 mrd EUR. Izstopalo je zmanjšanje izvoza v Francijo (za 0,2 mrd EUR), medtem ko se je najbolj povečal izvoz v Avstrijo (za 0,1 mrd EUR). Uvoz iz držav članic EU je predstavljal 77,4 % celotnega uvoza in se je glede na enako obdobje 2024 povečal za 0,6 % oz. 0,2 mrd EUR. Najbolj se je povečal uvoz iz Hrvaške (za 0,4 mrd EUR), izrazito pa zmanjšal iz Italije in Nemčije (skupaj za 0,4 mrd EUR).

V blagovni menjavi z državami izven EU se je povečal presežek do Ruske federacije (za 0,1 mrd EUR) zaradi povečanja izvoza. Zmanjšal se je presežek do ZDA (za 0,2 mrd EUR) tako zaradi zmanjšanja izvoza kot tudi povečanja uvoza blaga.

Podatki o izvozu in uvozu blaga in storitev po posamičnih državah so na voljo v spletni objavi podatkovnih serij Banke Slovenije.

Storitvena menjava

Septembra 2025 je presežek storitev znašal 0,5 mrd EUR in je bil za 0,2 mrd EUR višji kot septembra 2024. Izvoz se je povečal za 14,3%, uvoz pa le za 0,9 %.

V prvih devetih mesecih 2025 je presežek storitvene menjave znašal 2,9 mrd EUR, kar je bilo za 0,2 mrd EUR več kot v enakem obdobju 2024. Izvoz vseh storitev se je medletno povečal za 5,8 %, uvoz pa za 5,9 %. Največ so k skupnem saldu storitev prispevale transportne storitve, katerih presežek je v devetih mesecih 2025 znašal 1,4 mrd EUR in se je glede na enako obdobje 2024 povečal za 7,5 %. Drugi najvišji pozitivni saldo (0,8 mrd EUR) so dosegle storitve potovanj, ki so se povečale za 11,5 % glede na lansko primerjalno obdobje. Slednjim so sledile gradbene storitve (0,3 mrd EUR), ki pa so se zmanjšale za 14,4 % glede na enako obdobje 2024.

Tudi v storitveni menjavi poteka z EU skoraj tri četrtine tokov izvoza in uvoza, kar je tudi v prvih devetih mesecih 2025 ustvarilo glavnino presežka (2,1 mrd EUR), ki je bi za 0,1 mrd EUR večji od presežka v enakem obdobju 2024. Izvoz je bil medletno večji za 5,5 %, uvoz pa za 5,4 %.

Primarni in sekundarni dohodki

Septembra 2025 je primanjkljaj primarnih dohodkov znašal 51 mio EUR in se je povečal za 10 mio EUR glede na september 2024. V prvih devetih mesecih 2025 je primanjkljaj primarnih dohodkov znašal 0,2 mrd EUR in se je glede na enako obdobje 2024 zmanjšal za 0,3 mrd EUR, največ iz naslova izboljšanja salda dohodkov od kapitala (večje zmanjšanje izdatkov kot prejemkov) in tudi iz naslova povečanja prejemkov od dela.

Primanjkljaj sekundarnih dohodkov je septembra 2025 znašal le 15 mio EUR in se je glede na september 2024 zmanjšal za 23 mio EUR. V prvih devetih mesecih 2025 je primanjkljaj znašal 0,6 mrd EUR in je bil za 0,4 mrd EUR višji kot v letu 2024. V podobnem znesku (0,2 mrd EUR) sta se poslabšala tako saldo državnega sektorja (zmanjšanje prejemkov), kot tudi saldo drugih sektorjev (povečanje izdatkov).

2.2Plačilna bilanca – kapitalski in finančni račun

V zadnjih dvanajstih mesecih salda tekočega in kapitalskega računa skupaj izkazujeta 2,9 mrd EUR neto financiranja tujine, ki se odraža v 1,6 mrd EUR visokem presežku finančnega računa. Statistična napaka znaša 1,2 mrd EUR kar predstavlja v obsegu 1,1% bruto tokov tekočega računa na letni ravni.

Primanjkljaj kapitalskega računa v devetih mesecih leta 2025 znaša 0,2 mio EUR, kar je poslabšanje v primeri z enakim časovnim obdobjem leta 2024, ko je bil kapitalski račun skoraj izravnan. Približno polovica negativnega salda v letu 2025 izvira iz nižjih prejemkov kapitalskih transferov države medtem ko so izdatki ostali na ravni lanskega leta. Preostanek poslabšanja kapitalskega računa je pojasnjen predvsem z nižjimi prejemki neproizvedenih nefinančnih imetij.

V devetih mesecih 2025 se je poslabšal tudi saldo finančnega računa, ki je z 1,1 mrd EUR presežka precej nižji od ravni enakega obdobja leta 2024 ko je financiranje tujine in s tem presežek znašal 1,9 mrd EUR.

Preko posojil je v devetih mesecih leta 2025 prišlo v državo za 0,9 mrd EUR sredstev, pri čemer se je država neto zadolžila za 1,1 mrd EUR, banke pa so neto financirale tujino z 0,2 mrd EUR. V enakem obdobju leta 2024 je Slovenija preko posojil neto financirala tujino, saj je bilo za 1,0 mrd EUR neto odlivov.

Neposredne naložbe so v devetih mesecih 2025 generirale 0,6 mrd EUR neto prilivov (0,1 mrd EUR več kot v enakem obdobju 2024). Analitični prikaz neposrednih naložb po smeri naložb v devetih mesecih 2025 pokaže 0,7 mrd EUR povečanja domačih naložb v tujini in 1,3 mrd EUR povečanja tujih naložb v Sloveniji.

Drugi instrumenti finančnega računa so letos generirali neto odlive, najbolj transakcije z vrednostnimi papirji, ki so v devetih mesecih 2025 dosegle 1,6 mrd neto odlivov, dve petini manj kot v enakem obdobju 2024. Glede na enako obdobje 2024 se je znižal predvsem obseg nakupov tujih obveznic, hkrati pa so se povečale naložbe tujine v večinoma državne domače obveznice.

2.3Zunanji dolg

Konec septembra 2025 je bruto zunanji dolg Slovenije znašal 63,4 mrd EUR, kar predstavlja povečanje za 3,9 mrd EUR v primerjavi z enakim obdobjem lani. To ustreza 94,6 % BDP iz leta 2024 (v tekočih cenah). Vzporedno so se povečala tudi imetja dolžniških instrumentov, in sicer za 5,8 mrd EUR, skupno na 73,2 mrd EUR oziroma 109,4 % BDP. Zaradi vztrajnega presežka imetij nad obveznostmi do tujine, ki se krepi že od konca leta 2020, je neto zunanji dolg Slovenije vse bolj negativen. Konec septembra 2025 je znašal –9,9 mrd EUR, kar pomeni, da ima Slovenija neto upniško razmerje do tujine. Neto dolžniški položaj do tujine ima sektor država (19,2 mrd EUR), ter v manjši meri kapitalsko povezana podjetja s tujino, medtem ko so bili vsi preostali sektorji neto upniki tujine.

Bruto zunanji dolg je bil septembra 2025 za 6,5 % višji kot pred enim letom. Država, ki ima najvišje bruto obveznosti do tujine (40,0 % vseh) je v tem obdobju obveznosti povečala za 1,9 mrd EUR na 25,3 mrd EUR. Obveznosti centralne banke so narasle za 1,0 mrd EUR in so dosegle 13,0 mrd EUR (dobra petina vseh), medtem ko se obveznosti komercialnih bank niso bistveno spremenile in so znašale 5,6 mrd EUR (slaba desetina vseh). Bruto dolg nefinančnega sektorja skupaj s kapitalsko povezanimi podjetji predstavlja 30,7 % celotnega dolga in se je glede na leto povečal za 3,8%. Med finančnimi instrumenti prevladujeta dolg v obliki dolžniških vrednostnih papirjev (34,7 %) ter gotovina in vloge (20,5 %).

Bruto terjatve do tujine so septembra 2025 znašale 73,2 mrd EUR, kar je 8,6 % več kot pred enim letom. V tem obdobju so terjatve do tujine najbolje povečale komercialne banke, za 2,8 mrd EUR na 14,7 mrd EUR (petina vseh), večinoma z nakupi tujih vrednostnih papirjev. Nefinančni sektor skupaj s kapitalsko povezanimi podjetji, ki ima najvišjo vrednost terjatev (30,3 mrd EUR oz. 41,4 % vseh) je terjatve do tujine glede na predhodno leto, povečal za 2,1 mrd EUR, medtem ko je centralna banka terjatve povečala za 1,0 mrd EUR na končnih 22,0 mrd EUR (slaba tretjino vseh). Edini sektor, ki je v tem obdobju vrednost terjatev ohranil na skoraj enaki ravni je bila država (6,2 mrd EUR). Med instrumenti prevladujejo dolžniški vrednostni papirji (34,8 %) ter gotovina in vloge (32,3 %).

3Slike in tabele

3.1Plačilna bilanca

Tabela 1: Plačilna bilanca

tokovi v mio EUR

predhodni podatki, 13. 11. 2025

 

 

 

 

 

 

 

januar-september

zadnjih 12  mesecev

  september

2024

2025

2024

2025

I.

Tekoči račun

2.395

2.401

 

3.068

 

280

444

1.

Blago

422

303

281

59

59

1.1.

Izvoz blaga

31.567

31.631

42.201

3.606

3.673

1.2.

Uvoz blaga

31.145

31.328

41.919

3.547

3.614

2.

Storitve

2.773

2.924

3.880

301

452

2.1.

Izvoz storitev

9.253

9.788

13.056

1.105

1.263

2.2.

Uvoz storitev

6.481

6.865

9.176

804

811

3.

Primarni dohodki

-539

-211

-431

-41

-51

3.1.

Prejemki

2.564

2.408

3.178

226

220

3.2.

Izdatki

3.103

2.619

3.609

267

271

4.

Sekundarni dohodki

-261

-614

-662

-38

-15

4.1.

Prejemki

1.464

1.360

1.883

153

196

4.2.

Izdatki

1.724

1.974

2.544

191

211

II.

Kapitalski račun

-1

-243

 

-216

 

-9

-8

1.

Bruto pridobitve/odtujitve neproizvedenih nefinančnih imetij

26

-92

-116

1

2

2.

Kapitalski transferi

-26

-151

-100

-10

-9

III.

Finančni račun

1.907

1.110

 

1.614

 

163

294

1.

Neposredne naložbe

-489

-614

-492

-96

136

1.1.

Imetja

969

1.140

1.525

180

377

1.2.

Obveznosti

1.458

1.753

2.018

276

241

2.

Naložbe v vrednostne papirje

2.482

1.569

2.652

396

207

2.1.

Imetja

3.288

2.569

3.979

133

94

2.2.

Obveznosti

806

1.000

1.328

-263

-113

3.

Finančni derivativi

-140

61

33

4

-1

4.

Ostale naložbe

-243

-171

-875

-156

-67

4.1.

Imetja

-474

2.388

1.509

-537

344

4.2.

Obveznosti

-231

2.559

2.384

-381

411

5.

Rezervna imetja

298

265

296

15

19

IV.

Neto napake in izpustitve

-487

-1.048

 

-1.237

 

-109

-143

Vir: Banka Slovenije.

Opomba: podrobnejši podatki so na voljo na spletnih serijah plačilne bilance.

Tekoči račun

Slika 1: Tekoči račun – struktura tekočega računa in delež tekočega računa v BDP (BDP je vsota štirih četrtletij BDP do obravnavanega četrtletja)  

Vir: Banka Slovenije.

Slika 2: Blago – izvoz in uvoz blaga  

Vir: Banka Slovenije.

Slika 3: Saldo blagovne menjave po SMTK-1  

Vir podatkov: SURS, preračuni Banka Slovenije.

Opomba: Razčlenitev po standardni mednarodni trgovinski klasifikaciji, nivo 1 (SMTK-1).

Slika 4: Saldo blagovne menjave po državah  

Vir: Banka Slovenije.

Slika 5: Storitve – izvoz in uvoz storitev  

Vir: Banka Slovenije.

Slika 6: Storitve – potovanja, transportne in druge storitve  

Vir: Banka Slovenije.

Tabela 2: Storitve – delež posamezne postavke v celotnem izvozu ali uvozu

januar - september

v %

izvoz

 

uvoz

2021

2022

2023

2024

2025

 

2021

2022

2023

2024

2025

 Storitve predelave blaga, ki je v lasti drugih oseb

2,5

2,0

2,3

2,3

2,4

2,1

2,4

1,6

1,7

1,4

 Vzdrževanje in popravila

1,2

0,9

1,1

1,0

0,9

1,1

1,0

1,2

1,1

1,1

 Transport

31,6

30,1

27,6

28,1

27,4

24,3

25,1

19,5

19,9

18,5

 Potovanja

21,0

28,0

29,6

29,4

29,1

20,5

25,5

31,1

31,3

30,2

 Gradbene storitve

9,2

6,4

7,2

6,4

5,4

4,4

3,6

3,1

3,3

2,8

 Zavarovalne in pokojninske storitve

2,7

2,3

2,5

2,7

3,8

2,4

2,3

2,6

3,0

3,2

 Finančne storitve

1,1

0,8

1,0

1,0

0,9

1,7

0,9

0,8

0,5

0,9

 Nadomestila za uporabo intelektualne lastnine

1,1

1,2

1,3

1,2

1,1

3,9

3,3

3,1

3,5

3,5

 Telekomunikacijske, računalniške in informacijske storitve

8,7

8,1

8,3

8,4

8,8

10,5

9,2

8,9

8,7

9,8

 Ostale poslovne storitve

19,9

19,5

18,2

18,4

19,3

26,2

24,1

25,4

24,2

25,5

 Storitve raziskav in razvoja

3,0

3,1

2,8

2,3

3,3

1,3

1,1

0,9

0,7

0,6

 Storitve strokovnega in poslovnega svetovanja

5,4

4,6

4,6

4,2

4,5

12,0

10,8

12,0

10,5

11,1

 Tehnične, s trgovino povezane in druge poslovne storitve

11,6

11,7

10,8

11,9

11,5

12,9

12,2

12,5

13,0

13,8

 Osebne, kulturne in rekreacijske storitve

0,9

0,7

0,8

0,9

0,9

1,8

1,5

1,5

1,5

1,5

 Državno blago in storitve

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

1,2

1,1

1,3

1,3

1,5

Skupaj

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Vir: Banka Slovenije.

Slika 7: Primarni dohodki  

Vir: Banka Slovenije.

Slika 8: Sekundarni dohodki  

Vir: Banka Slovenije.

Finančni račun

Slika 9: Neto instrumenti finančnega računa

Vir: Banka Slovenije.

Slika 10: Sektorska členitev salda finančnega računa

Vir: Banka Slovenije.

Tabela 3: Neposredne naložbe

v mio EUR

januar-september

zadnjih 12 mesecev

september

september

2024

2025

2024

2025

NAČELO IMETJA/OBVEZNOSTI (kot v plačilni bilanci)

Neposredne naložbe – neto

-489

-614

-492

-96

136

Imetja

969

1.140

1.525

180

377

Lastniški kapital

213

507

532

28

-1

Reinvestirani dobički

229

204

280

25

47

Dolžniški instrumenti

527

429

713

127

331

Obveznosti

1.458

1.753

2.018

276

241

Lastniški kapital

524

479

937

146

-11

Reinvestirani dobički

305

302

404

34

81

Dolžniški instrumenti

629

972

677

97

171

NAČELO SMERI NALOŽBE (za analitične namene)

Neposredne naložbe – neto

-489

-614

-492

-96

136

Domače v tujini

637

693

903

12

27

Lastniški kapital

213

507

532

28

-1

Reinvestirani dobički

229

204

280

25

47

Dolžniški instrumenti

195

-17

91

-41

-19

Tuje v Sloveniji

1.126

1.307

1.395

108

-109

Lastniški kapital

524

479

937

146

-11

Reinvestirani dobički

305

302

404

34

81

Dolžniški instrumenti

297

526

55

-71

-179

Vir: Banka Slovenije.

3.2Zunanji dolg

Tabela 4: Zunanji dolg

v mio EUR

september 2024

september 2025

Obveznosti

Imetja

Neto dolg

Obveznosti

Imetja

Neto dolg

59.481

67.424

-7.943

63.366

73.233

-9.867

1.   Državni sektor

23.434

6.217

17.217

25.348

6.195

19.153

1.1.   Kratkoročni

2.328

3.962

-1.634

3.348

3.987

-639

1.2.   Dolgoročni

21.106

2.255

18.851

22.001

2.208

19.792

2.   Centralna banka

11.948

21.030

-9.083

12.985

22.021

-9.036

2.1.   Kratkoročni

10.999

14.229

-3.230

12.072

14.489

-2.417

2.2.   Dolgoročni

949

6.802

-5.853

913

7.532

-6.620

3.   Institucije, ki sprejemajo vloge, razen centralne banke

5.365

11.909

-6.544

5.581

14.688

-9.107

3.1.   Kratkoročni

1.070

1.584

-514

1.116

1.903

-786

3.2.   Dolgoročni

4.295

10.325

-6.030

4.465

12.785

-8.320

4.   Ostali sektorji

11.669

21.853

-10.183

11.758

23.199

-11.442

4.1.   Kratkoročni

7.080

11.126

-4.046

7.110

11.541

-4.431

4.2.   Dolgoročni

4.590

10.726

-6.137

4.648

11.658

-7.010

5.   NN: medpodjetniška posojila

7.066

6.415

651

7.694

7.130

564

Vir: Banka Slovenije.

Opomba: podrobnejši podatki so na voljo na spletnih serijah zunanjega dolga.

Slika 11: Imetja in obveznosti zunanjega dolga glede na vrsto instrumenta v % - september 2025

Vir: Banka Slovenije.

Slika 12: Imetja in obveznosti zunanjega dolga glede na sektor v % - september 2025

Vir: Banka Slovenije.

Slika 13: Neto zunanji dolg    (obveznosti – imetja)

Vir: Banka Slovenije.

4Metodologija

4.1Metodološka pojasnila

Ekonomski odnosi s tujino

Metodologija plačilne bilance in stanja mednarodnih naložb Slovenije temeljijo na pri-poročilih šeste izdaje Priročnika za plačilno bilanco, ki ga je izdal Mednarodni denarni sklad (Balance of Payments and International Investment Position Manual, IMF, 2009). Zunanji dolg temelji na Priročniku za zunanji dolg (External Debt Statistics Guide for Compilers and Users, IMF, 2014), ki ga je prav tako izdal Mednarodni denarni sklad in je usklajen s prej omenjenim priročnikom.

Plačilna bilanca

Plačilna bilanca je statističen prikaz ekonomskih transakcij med rezidenti določenega gospodarstva in nerezidenti, ki potekajo v določenem časovnem obdobju. Transakcija je interakcija med dvema institucionalnima enotama, ki poteka ob medsebojnem soglasju, ali pa je zakonsko utemeljena in pomeni izmenjavo vrednosti ali transfer.

Stanje mednarodnih naložb

Stanje mednarodnih naložb je statistični prikaz vrednosti oziroma stanja finančnih imetij rezidentov, ki so brezpogojne terjatve do nerezidentov določenega gospodarstva ali so v obliki naložbenega zlata, ki služi kot rezervno imetje, ter vrednosti brezpogojnih obveznosti rezidentov do nerezidentov na določen dan.

Bruto zunanji dolg

Bruto zunanji dolg je izpeljan iz stanja mednarodnih naložb. Obsega brezpogojne obveznosti, ki zahtevajo plačilo glavnice in/ali obresti v določenem časovnem obdobju v prihodnosti in so hkrati dolg do nerezidenta določenega gospodarstva. Neto zunanji dolg je izpeljan iz razlike med terjatvami in obveznostmi tovrstnih instrumentov do ne-rezidentov. Koncept zunanjega dolga ne vsebuje vrednosti lastniških instrumentov ter finančnih derivativov.

4.2Posamezni metodološki poudarki

Izkazovanje neposrednih naložb

V okviru statistike plačilne bilance in stanja mednarodnih naložb se uporablja načelo, ki loči imetja in obveznosti iz neposrednih naložb. Po tem načelu so izkazane tudi neposredne naložbe v tabeli plačilne bilance v tej informaciji ekonomskih odnosov s tujino (stran 7). Za analitične namene se podatki neposrednih naložb še vedno prikazujejo tudi po načelu smeri naložbe. Po obeh načelih so podatki neposrednih naložb prikazani v tabeli 3 na strani 13.

Okvir 1: Neposredne naložbe – primerjava metodologije po načelu imetja/obveznosti in po načelu smeri naložb

Obravnava gotovinskih EUR transakcij ter stanj terjatev in obveznosti v pogojih EMU (od leta 2007)

Slovenija izkazuje tehnične terjatve/obveznosti do evrosistema (v postavki imetja oziroma obveznosti / gotovina in vloge / centralna banka / kratka ročnost), ki so enake razliki med zneskom bankovcev, ki po kapitalskem ključu pripadajo Sloveniji, in zneskom bankovcev, ki jih je centralna banka dejansko izdala. Dohodek iz tega naslova se uvrsti med primarne dohodke v tekočem računu plačilne bilance.

Hkrati se izkaže tudi neto obveznost/terjatev iz naslova izvoza/uvoza gotovine (v postavki obveznosti / gotovina in vloge / centralna banka / kratka ročnost in terjatve / gotovina in vloge / prebivalstvo / kratka ročnost) kot razlika med zneskom bankovcev, ki po kapitalskem ključu pripadajo Sloveniji, in oceno celotne gotovine v obtoku v Sloveniji.

Ta sistem knjiženja transakcij v praksi v plačilni bilanci lahko povzroči večje statistične napake, saj temelji na oceni gotovine v obtoku, ki je zelo težko izmerljiva.

Ocena reinvestiranih dobičkov

Podatki o reinvestiranih dobičkih za leto 2024 še niso na voljo, zato je v mesečne podatke vključena ocena (od triletnega mesečnega povprečja dejanskih podatkov o celotnih dobičkih, zmanjšanih za izredne dobičke (vir so letna poročila o naložbah), se odštevajo dividende in drugi dobički.