Nekje v prihodnosti, v svetu, ki ne pripada več ljudem (če jim sploh kdaj je), je zapuščeno infrastrukturo mest pogoltnila narava. Mah, glive in lišaji se vzpenjajo po ruševinah zapuščenih stanovanjskih, upravnih in nakupovalnih kompleksov. Razpadajoči zidovi nekdanjih muzejev, arhivskih depojev in knjižnic ne morejo več ščititi tega, kar je v njih. Informacije, zapisane v knjigah, na trdih diskih in drugih medijih, z razkrojem fizičnih nosilcev tonejo v pozabo. Kompost iz papirja, lesa in celo kovine skupaj z zahodnim razumevanjem sveta zdaj gnoji zemljo, po kateri se razraščajo novi, nečloveški informacijski sistemi. Gost preplet micelija in rastlinskih korenin je nadomestil globoko zakopane optične kable, ki so nekoč prenašali informacije svetovnega spleta.
V tem postapokaliptičnem svetu je naključno odkritje škatle z izvodi revij Drift Tengoku in Thrasher iz devetdesetih let 20. stoletja pripeljalo do nastanka nove hibridne oblike arhiva in življenja. Revije je našel insektoidni kiborg – gliva-biorobot – v obliki žuželke, ki s svojim micelijskim omrežjem raziskuje, razmešča in predeluje najdene artefakte ter ponovno interpretira nekdanje zemeljsko življenje. Na podlagi revij, ki so se osredotočale na avtomobilistično kulturo driftanja in skejtersko subkulturo, gradi lasten muzej ter ustvarja nova hibridna bitja, ki skrbijo za svoj ekosistem in tvorijo zapleteno zbirko življenjskih oblik, v katerih se prepletata tehnologija in narava. Ta spominja na zbirke prirodoslovnih in umetnostnozgodovinskih muzejev, kiborgov nehierarhični znanstveni pristop pa se močno razlikuje od nekoč uveljavljenih zahodnih raziskovalnih metod, ki so imele kolonialistične in izkoriščevalske korenine. Dinamične in popačene podobe preteklosti, ki jih ustvarja biorobot, gradijo dioramo možne prihodnosti, potenciala polnega sveta brez človeške nadvlade, v katerem vrsta nenavadnih bitij sobiva v harmoničnem ravnovesju.
Umetnica: knnz (Neža Knez)
Kuratorki: Urška Aplinc in Lara Reichmann
Kurator MGBS: Vladimir Vidmar
Produkcija: Urška Aplinc (SCCA-Ljubljana)
Zvočna oprema razstave: Kristjan Kovač (Nice Trick)
Izdelava odlitkov in svetovanje: Tajda Novšak
Svetovanje: Lara Plavčak
Zahvale: Galerija Škuc, RogLab/Kreativni center Rog, Rea Vogrinčič, Maj Vogrinčič
Organizacija: SCCA-Ljubljana in Mala galerija Banke Slovenije
Koproducent: Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
Podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo
Sponzor VR-instalacije: CtrlArt d. o. o.